Ty też możesz mieć bloga

Czy zbyt nachalne reklamy lub zbyt duża ich ilość ma możliwość zniechęcić czytelników bloga, do regularnych odwiedzin? Na własnym przykładzie, jestem w stanie powiedzieć, że tak. Przeglądając kilka blogów przez dobrych parę miesięcy zaobserwowałem, że na części z nich ilość reklam rosła bezpośrednio proporcjonalnie do ilości odwiedzin tego serwisu.

Tak więc ewidentnie autor połasił się na większą ilość pieniędzy. Jak się łatwo domyślić, efekt był całkowicie odwrotny do zamierzonego, ponieważ ilość odwiedzin drastycznie spadłą, gdy ilość reklam stała się na tyle uporczywa, że czytanie stało się katorgą. Widać, nie zostały to wyłącznie moje subiektywne odczucia, bo liczby pokazują, że naprawdę kilka osób zrezygnowała z czytania akurat tego bloga. Tak więc ucząc się na błędach innych i analizując powyższy przypadek, polecam rewelacyjnie się zastanowić nad strategią kampanii reklamowej na swoim blogu. Owszem promocji są potrzebne, by umożliwić funkcjonowanie i utrzymanie własnego bloga, ale polecam pamiętać o stosowaniu ich z umiarem, w końcu nie chcemy odstraszyć naszych stałych czytelników jak i tych nowych. Obecnie blogów jest na tyle dużo, że łatwo zastąpić jeden z nich, innym. O odbiorców należy więc dbać, nie można zatem stosować nachalnych reklam, utrudniających czytanie naszych publikacji. Polecam o tym pamiętać, żeby nie narazić się potem na drastyczne ubytki w liczbie miesięcznych odwiedzin naszego bloga. Promocji można przecież delikatnie wpleść w tekst, albo użyć mniej nachalnych form niż wyskakujące obrazki.
Źródło: http://dopasowane.wordpress.com.
Więcej informacji na stronie: http://infobiznesu.bloog.pl.

Dodaj komentarz