Nowoczesna edukacja

Rodzice dzieci szkolnych w ogromnej liczbie przypadków zastanawiają się, czy w szkołach ogólnie rzecz biorąc należycie się uczyć, czy program jest tak dopasowany do dzieci, żeby mogły one osiągać maksymalne efekty z edukacji, czy dosłownie całkiem inaczej, konspekt zajęć przygotowany jest nudno i bez pomysłu? Wszystko wskazuje na to, że zarówno obawy dzieci, jak i rodziców są tak w rzeczywistości podstawne. Dzisiejsza szkoła w Polsce być może jest wręcz przedpotopowa. Nawet lektury są słabe i ogólnie rzecz ujmując niedopasowane do dzisiejszych realiów, a co dopiero mówić o innych rzeczach.

Rzeczywiście mojej dzisiejszej szkole możemy mieć kilka do zarzucenia, ale między innymi to, że nie idzie z duchem czasu. Nowi nauczyciele co prawda mają pomysły na to, jak rozruszać młodzież (zobacz – edukacja wczesnoszkolna), jak dostarczyć jej jakichś bodźców do edukacji, niemniej jednak ci starsi są już tym w całości znudzeni. Na nieszczęście edukacja wczesnoszkolna to ostatni odcinek, na jakim dzieci uczą się prze frajdę, później jest tylko gorzej. Później zostają one zakute w ciężkie tornistry wypełnione masą książek, z których tak rzeczywiście nic nie rozumieją. Te książki pisane są językiem dorosłych, zatem nic w tym zadziwiającego, że programy edukacyjne nie są w stanie stosownie realizować tego, co jest w podstawie programowej (warto zatem ujrzeć – konspekt zajęć). Tego jest po prostu za sporo, to jest nudne, męczące, to jest po prostu bezbarwne, a czymś takim niestety nie da się zachęcić dzieci do nauki. One maja dzisiaj tyle bodźców, że książki to ostatnie, w co preferują zaglądać. W sumie nie ma się im co dziwić. Każdy dorosły zrobiłby na ich miejscu to samo.

Sprawdź: edukacja wczesnoszkolna.

Dodaj komentarz